گروه آموزشی وصال

این سایت پل ارتباطی است بین دانش آموزان از راه دور و گروه آموزشی وصال

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

معرفی رشته مدیریت خانواده


دیپلم مدیریت و برنامه‌ ریزی امور خانواده دارای برنامه‌های درسی میان رشته‌ای است که برای تربیت نیروی انسانی لایق و شایسته به عنوان مدیر خانواده یا مادران آینده جامعه برنامه‌ ریزی و سازمان‌ دهی شده است. هدف از دیپلم مدیریت خانواده ایجاد مهارت‌ های پذیرش مسئولیت و اعمال اصول مدیریت در تصمیم‌ گیری‌ ها و احساس مسئولیت‌ ها و مشاوره با آنان به مشارکت در حل مشکلات خانواده خویش و کمک به سایر خانواده‌ ها به نحو شایسته است. به عبارت دیگر هدف دیپلم مدیریت خانواده ایجاد مهارت و شایستگی در مدیر خانواده است تا بتواند علاوه بر وظایف مادری، همسری، هدایت خانواده، همزیستی با بستگان و خویشان و کمک به سایر افراد خانواده، برای ارتقای فرهنگ خانواده کمک به اقتصاد آنان در حد توان خویش تلاش کند.

فارغ التحصیلان دیپلم مدیریت خانواده بدون گذراندن دوره پیش‌ دانشگاهی در آزمون سراسری آزمون ورودی کاردانی پیوسته شرکت کرده و پـس از احراز قبولی موفق به اخذ مدرک کاردانی می‌ شوند.

همچنین دارندگان دیپلم مدیریت خانواده بدون گذراندن دوره پیش دانشگاهی در آزمون ورودی آموزشکده های وابسته به دانشگاه جامع (علمی کاربردی) شرکت کرده و پس از احراز قبولی ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.

این افراد بدون گذراندن آزمون سراسری می توانند در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده و پس از دوره کاردانی پیوسته ادامه تحصیل داده و موفق به اخذ مدرک کاردانی شوند.

کاربرد شغلی:

دانش‌ آموختگان این رشته می‌ توانند پس از فراغت از تحصیل سرپرستی و مدیریت کارگاه‌ های گل‌سازی، طراحی و گل‌آرایی منازل و مجالس، سفره عقد و مدیریت فروشگاه‌ های گل‌های طبیعی و مصنوعی، مدیریت و سرپرستی سالن‌های آرایش و زیبایی، خیاطی، گلدوزی، حاشیه‌دوزی لباس‌ ها، مدیریت کارگاه‌های آشپزی و شیرینی‌پزی، پرستاری، نگهداری بیماران، سالمندان، انجام کارهای مدیریتی در کارگاه ها وفروشگاه ها مهد کودک ها وکودکستانها خیاطی و…….

حسن این رشته این است که در صورت شاغل نشدن مطالبی را که در طول تحصیل آموخته بصورت عملی وکاربردی بوده در هر شرایطی برای خود فرد وخانواده اش قابل استفاده می باشد ودختران با علم و آگاهی و توان عملی با مسائل زندگی مواجه شده بهتر و آسانتر از عهده ی مشکلات زندگی بر آمده خانواده را به طور صحیح به سر منزل مقصود میرساند.

نام رشته مهارتی: مدیریت و برنامه‌ ریزی امور خانواده (ویژه بانوان) با 34 واحد درسی

عنوان استاندارد مهارت و درس

کد استاندارد

تعداد واحد نظری

تعداد واحد عملی

مجموع

 برنامه ریزی امور خانواده

87-1/30- ف ، هـ

5

2

7

 هنر در خانه

87-2/30- ف ، هـ

5/5

9/5

15

 مهارت های سالم زیستن (مقدماتی)

87-1/3/30- ف ، هـ

4

2/5

6/5

 مهارت های سالم زیستن (پیشرفته)

87-2/3/30- ف ، هـ

3/5

2

5/5



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

معرفی رشته طراحی صفحات وب


رشته کامپیوتر یکی از گروههای زمینه خدمات از شاخه کاردانش است که علاوه بر داشتن دروس عمومی و پایه(که در تمام گرایشهای آن مشترک است) دارای دروس مهارتی مختلفی بسته به نوع رشته مهارتی می باشد با آموزش دروس مهارتی هر گروه، فراگیران علاوه بر اینکه به طور کلی با کامپیوتر آشنا می شوند، اصول و مبانی لازم را برای ورود به رشته ها و گرایشهای تخصصی مربوطه کسب می کنند. این رشته شامل 3 گرایش زیر با زمینه‌های شغلی متنوعی می باشد:

  • طراحی صفحات وب
  • تصویر سازی کامپیوتری
  • تولید چند رسانه‌ای

دانش‌آموزان شاخه کاردانش جهت اخذ دیپلم یکی از رشته‌های مهارتی کامپیوتر در آموزشگاههای آزاد، بایستی ابتدا دروس مربوط به رایانه کار درجه 2 (مقدماتی)، سپس دروس مربوط به رایانه کار درجه1 (پیشرفته) و در پایان دروس مهارتی و اختیاری باقیمانده از رشته مورد نظر را بگذرانند.

کاربرد شغلی:

فعالیت در شرکت های مهندسی کامپیوتر و تولید نرم افزار، تولید نرم افزارهای چندرسانه ای، طراح و برنامه نویس سایت، طراح و برنامه نویسی شرکت های خصوصی و دولتی

نام رشته مهارتی: طراحی صفحات وب با 42 واحد درسی

عنوان استاندارد مهارت و درس

کد استاندارد

تعداد واحد نظری

تعداد واحد عملی

مجموع

 رایانه کار مقدماتی

87-1/1/15- ف ، هـ

5

6

11

 رایانه کار پیشرفته

87-2/1/15- ف ، هـ

3

5/5

8/5

 طراح امور گرافیکی با رایانه

87-2/15- ف ، هـ

2

4

6

 کاربر Flash

87-3/15- ف ، هـ

1/5

2

3/5

 طراح صفحات وب (مقدماتی)

87-1/4/15- ف ، هـ

3

4

7

 طراح صفحات وب (پیشرفته)

87-2/4/15- ف ، هـ

2/5

3/5

6

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

معرفی رشته گرافیک کامپیوتری





دیپلم گرافیک کامپیوتری یکی از رشته‌های مهارتی هنر در مجموعه هشتم مهارت شاخه کاردانش آموزش و پرورش است. این دوره برابر 42/5 واحد دروس مهارتی بوده و دارای ارزش کاربردی و هنری ویژه‌ای است.

در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری دانش آموزان با اصول طراحی گرافیکی سیاه و سفید و رنگی، کار با کامپیوتر، تایپ و گرافیک رایانه آشنا شده و با اتکا بر دانش مبانی هنرهای تجسمی، رنگ شناسی، آشنایی با اینترنت، نظارت چاپ، فرم بندی و لیتوگرافی توانایی طراحی سربرگ، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، پوستر و طراحی جلد کتاب، صفحه بندی نشریات و تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط را خواهند داشت.

دیپلم گرافیک کامپیوتری یکی از پر مخاطب ترین دیپلم های وزارت ارشاد بوده و به علت طرح درس روشنی که دارد از درصد قبولی بسیار بالایی بین هنرآموزان برخوردار است؛ به نحوی که میزان قبولی در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری حدود 95% تخمین زده می شود.

افرادی که در دیپلم گرافیک کامپیوتری ثبت نام می کنند باید علاوه بر مطالعه جزوات و نمونه سوالات، اطلاعات مختصری از راهبری کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای ورد و فتوشاپ داشته باشند. بدین ترتیب می توان از قبولی در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری اطمینان خاطر داشت.

درصورتی که به رشته ی دیپلم گرافیک کامپیوتری علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما گذراندن این دوره و اخذ دیپلم گرافیک کامپیوتری می باشد.


کاربرد شغلی:

تمامی دفاتر تبلیغاتی، لیتوگرافی‌ ها، چاپخانه‌ ها ، نشریات و مجلات


 نام رشته مهارتی:گرافیک کامپیوتری  با 42.5 واحد درسی

عنوان استاندارد مهارت و درس

کد استاندارد

تعداد واحد نظری

تعداد واحد عملی

مجموع

طراحی گرافیکی سیاه وسفید

83-8/01- ف ، هـ

1

3

4

طراحی گرافیکی رنگی

83-9/01- ف ، هـ

1

2

3

کاربررایانه

83-3/11- ف ، هـ

2

3

5

تایپ رایانه ای

83-4/11- ف ، هـ

1

1/5

2/5

گرافیک رایانه ای

83-8/11- ف ، هـ

8

20

28


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰