دیپلم گرافیک کامپیوتری یکی از رشته‌های مهارتی هنر در مجموعه هشتم مهارت شاخه کاردانش آموزش و پرورش است. این دوره برابر 42/5 واحد دروس مهارتی بوده و دارای ارزش کاربردی و هنری ویژه‌ای است.

در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری دانش آموزان با اصول طراحی گرافیکی سیاه و سفید و رنگی، کار با کامپیوتر، تایپ و گرافیک رایانه آشنا شده و با اتکا بر دانش مبانی هنرهای تجسمی، رنگ شناسی، آشنایی با اینترنت، نظارت چاپ، فرم بندی و لیتوگرافی توانایی طراحی سربرگ، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، پوستر و طراحی جلد کتاب، صفحه بندی نشریات و تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی مرتبط را خواهند داشت.

دیپلم گرافیک کامپیوتری یکی از پر مخاطب ترین دیپلم های وزارت ارشاد بوده و به علت طرح درس روشنی که دارد از درصد قبولی بسیار بالایی بین هنرآموزان برخوردار است؛ به نحوی که میزان قبولی در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری حدود 95% تخمین زده می شود.

افرادی که در دیپلم گرافیک کامپیوتری ثبت نام می کنند باید علاوه بر مطالعه جزوات و نمونه سوالات، اطلاعات مختصری از راهبری کامپیوتر و استفاده از نرم افزارهای ورد و فتوشاپ داشته باشند. بدین ترتیب می توان از قبولی در رشته دیپلم گرافیک کامپیوتری اطمینان خاطر داشت.

درصورتی که به رشته ی دیپلم گرافیک کامپیوتری علاقه مند هستید پیشنهاد ما به شما گذراندن این دوره و اخذ دیپلم گرافیک کامپیوتری می باشد.


کاربرد شغلی:

تمامی دفاتر تبلیغاتی، لیتوگرافی‌ ها، چاپخانه‌ ها ، نشریات و مجلات


 نام رشته مهارتی:گرافیک کامپیوتری  با 42.5 واحد درسی

عنوان استاندارد مهارت و درس

کد استاندارد

تعداد واحد نظری

تعداد واحد عملی

مجموع

طراحی گرافیکی سیاه وسفید

83-8/01- ف ، هـ

1

3

4

طراحی گرافیکی رنگی

83-9/01- ف ، هـ

1

2

3

کاربررایانه

83-3/11- ف ، هـ

2

3

5

تایپ رایانه ای

83-4/11- ف ، هـ

1

1/5

2/5

گرافیک رایانه ای

83-8/11- ف ، هـ

8

20

28